Edgar Massegú

La desaparició de les olives
A part de criticar la inflació voràgine dels aliments de primera necessitat, aquesta obra també qüestiona que serà autòcton i què no amb el canvi climàtic, ja que moltes espècies oriündes col·lapsen i d’altres de foranies s’adapten, bé al nou medi, d’una manera ‘natural’.
Què és i que no és autòcton? Què és i que no serà autòcton a partir d’ara? Desapareixeran les oliveres?
Presentació de l’artista
Tot i que és un artista jove té una trajectòria meteòrica i un treball prolífic en diversos camps. Performer, escultor, pintor, poeta, fotògraf, músic… tot transitant entre la universitat onírica i l’empírica s’acosta a la visió renaixentista de l’artista total. Ha realitzat exposicions i landarts arreu del mòn; Nova York, Shanghai, Melbourne, Madrid, Barcelona, Japó, Islàndia, Tunísia, França, Egipte… i ha rebut diversos reconeixements en fotografia, dibuix, pintura, escultura, música… Entenent l’art com a eina de transformació social, les seves obres són creades des d’una mirada subversiva de la realitat i, posen de manifest les injustícies socials o el desordre ecològic. Més que la d’un artista, la seva obra és la d’un alquimista capaç de transformar allò que ens sembla rebuig, en art: la conservació del medi ambient és el seu motor creador. Amb el propòsit d’acostar els museus a tots els estrats socials, Massegú s’ha especialitzat darrerament en museïtzar grans espais, com ara l’escola Sarriart en una antiga fàbrica paperera, la Casa Museu que duia el seu nom, o darrerament el Castell de l’antic secretari de Dalí a Púbol, reconvertit en el Kastell, en el qual ofereix visites guiades.